مشاوره ، طراحی و اجرای فضای سبز

از خصوصیات طراحی اجرای فضای سبز و محوطه سازی می توان به ایجاد فضایی دلنشین، روحیه بخش و جذاب را که برای استفاده کنندگان از آن بوجود می آورد اشاره کرد.

همچنین طرح های متفاوت و متناسب با ساختمان یا ویلا در اطراف بنا تاثیر فراوانی در زیبایی و لذت بخش بودن فضا مورد نظر دارد.

هرچند که فضای سبز در ایران قدمت چندین هزار ساله دارد ولی وضعیت فضای سبز شهری ایران در حد مطلوب نبوده که مهمترین دلیل آن را می توان به خاطر عدم مدیریت فضای سبز شهری ذکر کرد.

فضای سبز

با مدیریت فضای سبز شهری می توان هر شهری را با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود فضای سبز متناسب با محیط فراهم کرد که سالهای سال اثرات مطلوب خود را به شهر ارزانی دارد.

در محوطه سازی همیشه با گیاهان متنوع سروکار داریم چون گیاهانی که در فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرند همیشه علاوه بر شرایط ارثی و ژنتیکی، از شرایط اکولوژی (محیط زیست) نیز متأثر هستند.

مانند تغییرات درجه حرارت، حداقل مطلق دما، میانگین و حداکثر مطلق دما، تغییرات میزان رطوبت نسبی هوا، بارندگی ها، تعداد روزهای ابری و آفتابی، کوتاهی و بلندی روز و شب و دیگر پدیده های جوی به دقت توجه شود.

استفاده از آلاچیق، آبنما، برکه، نهر، استخر، گل کاری، درخت کاری، رواق، باربیکیو و . . . از بخش های مهم طراحی و اجرای فضای سبز و محوطه سازی به شمار می روند. که با توجه به مساحت و خواست کارفرما طرح ها و المان های متفاوتی در محوطه سازی (لند اسکیپ) مورد استفاده قرار می گیرند

تاریخچه و مرورکلی

مشاوره و طراحی

مشاوره و طراحی در شرکت پدیده سبزآشیان کاشان بر مبنای مطالعه موردی پروژه و بررسی های میدانی بمنظور تعیین استعدادهای پروژه برای استفاده از عناصر فضای سبز با در نظر گرفتن ماندگاری، جلوه های بصری ، اقتصاد پروژه و کاربرد ها  جهت میگیرد.

دراین راستا حسب نوع مشاوره نهایتا طرحی جامع و اجرایی در اختیار کارفرما قرار خواهد گرفت که از جنبه های مختلف اعم از شرایط محیطی ، الگو های طراحی ، کاربری پروژه ، مشخصات گونه  های گیاهی و سازگاری آنها و سایر جنبه های اجرایی و اقتصادی پاسخگو خواهد بود .

در ارائه طرحها علاوه بر نرم افزارهای طراحی و سنجش  پایه  مثل اتوکد  از نرم افزار های دو بعدی و سه بعدی  تخصصی فضای سبز جهت نمایش چشم  انداز نهایی طرح استفاده میشود .

اجرای فضای سبز

احداث فضای سبز

در این حوزه  شرکت پدیده سبزآشیان کاشان با استفاده از نیروی انسانی و ماشین آلات کافی و همچنین مدیریت متخصص ، عملیات احداث را با هدف  اجرای سریع و حداکثر کیفیت ، بر مبنای طرح مورد نظر بانجام میرساند .

نگهداری فضای سبز

در شرکت پدیده سبزآشیان کاشان فعالیت های  نگهداری فضای سبز از تقویم مدون برنامه های نگهداری پیروی می کند. استفاده از نیروی انسانی مجرب ، مدیریت متخصص و ابزار ، ماشین آلات و نهاده های معتبر و کاربری روش های دینامیک در نگهداری فضای سبز اساس کار در این حوزه را تشکیل می دهد.

اساساً برنامه های نگهداری در شرکت پدیده سبزآشیان کاشان بر مبنای پیش بینی نیاز ها و شرایط استوار بوده تا از بروز تنش های گیاهی بویژه در شرایط دشوار اقلیمی پرهیز گردد .

نگهداری فضای سبز

اتوماسیون آبیاری و آبیاری تحت فشار

از آنجا که آب در فضای سبز  مهمترین عنصر مورد نیاز به شمار میرود و از سوی دیگر کشور در چند دهه اخیر با معضل کم آبی روبرو بوده است استفاده از تکنیک های نوین و موثر آبیاری تحت فشار بویژه تکنیک هایی که موجب افزایش راندمان و کاهش مصرف آب می شوند اهمیت خاص  یافته .

در این راستا شرکت پدیده سبزآشیان کاشان و اجرای شبکه های آبیاری فضای سبز را با تمرکز بر دستیابی به بالاترین بازده ممکن عرضه میدارد . و در تمامی زمینه های طراحی و اجرای فضای سبز از قبیل :

  • محوطه سازی
  • جدول کشی
  • پیاده رو سازی 
  • احداث آبنما و آلاچیق همراه با گیاهان تزئینی 
  • احداث باغ 
  • اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و …

فعالیت بسزایی داشته و با سازمان های دولتی و خصوصی همکاری نموده است .

جهت ارتباط با شرکت صفحه تماس با ما را ملاحضه نمایید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای